Vaak zijn we hier boos op het bedrijfsleven omdat ze niet goed snappen hoe het internet werkt, niet goed snappen hoe communicatie werkt, en niet goed snappen wat privacy is, en veel te veel informatie van mensen willen hebben zonder daarvoor een goede reden te hebben.
Nee, een optimale gebruikservaring is nul reden om allerlei cookies en scripts op de mensen los te laten.
Tele2 maakt het wel helemaal bont.
Proberen we hier te mantelzorgen op de Maan en een geïsoleerde aardbewoner te helpen met zijn communicatie, ook hij werkt thuis en heeft geen telefoon en geen internet.
Dus dat willen we best voor hem aanvragen.
Hé Tele2!!! Om internet en telefoon aan te vragen, omdat je dat niet hebt, dien je dus verplicht je telefoonnummer in te vullen, eh, dat je niet hebt.
Wie is er nu gek? Wel eens van het kip en het ei gehoord? Of überhaupt eens nagedacht over iets anders dan share-holders value creëren.
Niks staatssteun, 10% extra vennootschapsbelasting betalen.
Update
In het verleden bracht Tele2 ruim 4 euro in rekening voor het bellen naar de klantenservice (15 minuten) terwijl het met 10c p/minuut adverteerde wat ook al belachelijk is als je eigen dienstverlening niet op orde is.
Dat is gek zeg, hoe zou je dat dan moeten doen? Een verplicht veld kan je niet leeg laten.