Tele2 kom op met dat e-mailadres, houd je aan de wet!

Telecombedrijven overtreden massaal de wet in Nederland. Niet alleen telecombedrijven, bijna alle bedrijven in Nederland, maar het is toch te gek voor woorden, dat juist bedrijven die in communicatie gespecialiseerd zijn, hier de hoogste drempels voor opwerpen.

Of zijn ze doortrapt, en kennen hun product juist door en door en weten ze precies hoe ze zoveel mogelijk centen uit de consumenten kunnen persen. Verkoop gesloten, zorg dat je onbereikbaar, of slechts tegen betaling bereikbaar bent voor klachten.

Met opzet of niet, in ieder geval zitten er vreemde haren in het bedrijf en kent Tele2 de wet niet, want die zegt ondubbelzinnig (artikel 3:15d BW), dat elke bijna elk bedrijf tegenwoordig een e-mailadres moet hebben:

Degene die een dienst van de informatiemaatschappij verleent, maakt de volgende gegevens gemakkelijk, rechtstreeks en permanent toegankelijk voor degenen die gebruik maken van deze dienst, in het bijzonder om informatie te verkrijgen of toegankelijk te maken:

  • gegevens die een snel contact en een rechtstreekse en effectieve communicatie met hem mogelijk maken, met inbegrip van zijn elektronische postadres;

Een consument die op de centjes let, dient per brief met Tele2, u leest het goed via Postnl.nl, te communiceren met de klantenservice.

Wie Tele2 belt betaalt minimaal 10 cent per minuut, plus mobiele kosten, dat valt niet in de bundel, zeker niet als de mobiele verbinding niet werkt, wat in Amsterdam nog al eens voorkomt.

Dan heb ik het niet over gesprekken die plaats vinden, de vraag, de wederkerende vraag, nogmaals de vraag, de overweldigende stijlfiguur van de herhaling, het opzwepende stotterende staccato van eh, eh ,eh en eh, mjn collega, even kijken, de lyrische diepgang van onbegrijpelijke woorden in nog onbegrijpelijker constructies, en natuurlijk de finale beeldspraak van de kluitjes en het riet.

Een goed gesprek is nooit weg, maar je staat zomaar tien minuten in de wacht, bent twintig minuten bezig, dat kost al snel 260 cent, 600% duurder dan een postzegel. Daar krijgt ieder mens grijze haren van.

OhTele2, maak de kat wijs, of binnenkort de rechter, dat een brief per post in het huidige tijdsgewricht rechtstreekse en effectieve communicatie is!

En vragen die voor de goede orde nooit en te nimmer beantwoord worden, zoals:

Mag ik uw e-mailadres, zodat we gemakkelijk en rechtstreeks kunnen communiceren?

Dan heb ik het nog niet over e-mailadressen die in reclamefolder worden gezet en binnen de kortste keren niet meer bruikbaar zijn:

  • mobielinternet-vragen@tele2.com
  • Tele2Mobiel-Vragen-nl@tele2.com

Permanent Tele2, dat staat in de wet, en dat zit niet in je haar, want dat is inderdaad tijdelijk.

Enne een formulier op een website is geen elektronisch postadres. En het Burgerlijk Wetboek is niet gelijk aan een tijdschrift bij de kapper.

Tele2, Jullie kunnen het e-mailadres in een reactie achterlaten, dat stellen andere gebruikers ook op prijs. anders overwegen we de gang naar de kapper, eh rechter. Dit varkentje moet geschoren en gewassen worden.

Geef een reactie