Lubach op zondag vroeg zich af hoe concreet de plannen van Wilders zijn. Niet erg, een a4’tje op Facebook met een zin over maatregelen die eindigt in enz.
Enz.
Misschien dat Wilders dan duidelijkheid verschaft in één van de weinige interviews die hij geeft op televisie. Ook dat valt tegen.
Dit zegt hij op de vraag wat de PVV nu werkelijk wil:
Iedereen weet wat de PVV wil,
dat we met Fleur Agema voor de zorg
en dat we heel erg belangrijk vinden
de law en order
en daar zal het naartoe gaan.
Niet helemaal nieuw, de ontspoorde zin, het is het wapen van elke marketingdeskundige; appelleren aan emoties en niet aan klare taal, daar win je veel makkelijker zieltjes mee.
Wilders gaat natuurlijk vol op het orgel, en vliegt in volle vaart zo ver mogelijk uit de bocht.
Dus hoe doe je hedendaagse communicatie, je roept wat halfbakken zinnen vol steekwoorden die positief associëren met de gevoelens van de doelgroep. Je maakt niks concreet, je kan dus nooit afgerekend worden, en je doelgroep slikt die halve zinnen als warme broodjes, want ze zien toch al een verlosser in je.
En hoe meet je dan de waarde, de warmte of de traan van woorden. Ja, via het zalig meten, het verzamelen van onderbuikgevoelens, het vereeuwigen van onze eerste emotie, het rücksichtslos exploiteren van de privacy, bij uitstek de de bedrijfsactiviteit van holle bolle Gijs Facebook en Twitter. Ziedaar de prikkel van Wilders voor het gebruik van de sociale media.
Emotie über alles.
Op de lagere school zou je in elke klas blijven zitten, wanneer je dit soort zinnen formuleert, maar op televisie slikt een professioneel journalist de tekst als zoete koek, en vraagt niet door. WTF! Nep-journalist.
Er zit niet eens een werkwoord en een onderwerp in de regeerplannen van Wilders.
Nep-plannen. Nep-taal. Ware emotie!
Zetels?
Wat een nep-artikel!