Je kan er de klok op gelijk zetten. Bedrijven die transparantie hoog in het vaandel hebben staan – want oh wat is dat toch mooi dat vaandel met goede bedoelingen, en oh wat gaat het toch goed met de wereld, zeker als je onze producten of diensten afneemt, want we werken allemaal aan een betere wereld, (www.rabobank.nl/over-ons: Growing a better world together – Rabobank) – die bedrijven dwingen de burger natuurlijk slechts te communiceren op de minst transparante manier.
Dus met gesloten software in plaats van transparante open source software. Niet per email, maar wel per whatsapp. Geen postadres, maar alleen een chat met AI(kunstmatige intelligentie). Op het internet achter een scriptmuur, achter een appmuur, achter een accountmuur en achter de cookiemuur, zodat de grote monopolisten natuurlijk wel mee kunnen luisteren en ook goed kunnen vaststellen wie u bent. Dat laten we ook liever aan de monopolisten over dan dat we het zelf doen. Dat is de moderne menselijke maat, en allemaal erg persoonlijk (ahum).
Hans Anders bekijkt de technologie door een marketingbril van speciale eigen makelij, die, bij nader inzien, wel wat weinig zicht op de wettelijke regeltjes biedt.
Wie zich wil afmelden voor de nieuwsbrief, dient eerst de scriptmuur over te klimmen, vervolgens de cookiemuur en natuurlijk zijn Google en YouTube (?!) al ingelicht voordat u die muur bent overgeklommen, (en daarvoor toestemming hebt gegeven.)
Tuurlijk Hans, dat is lekker transparant makkeliijk allemaal.
“In één keer uitschrijven, dat zijn we veel te goedkoop voor,” denken ze bij Hans.
Lekker Hans Anders, lekker helemaal fout.