Het bedrog van de drankenlobby en de supermarkt

In het kader van digitale list en bedrog door bedrijven, vandaag een uitstapje naar de supermarkt.

Voor wie het vergeten is, er is paal en perk gesteld aan kortingen die winkels mogen geven op de verkoop van alcohol. Dus geen aanbieding meer van 2 halen 1 betalen.

Maar zoals in Rusland mensen ondanks de sancties nog steeds een iPhone kunnen kopen, grijze import uit China, ietsje duurder natuurlijk, want er moet wel aan verdiend worden, zo kruipt de commercie ook in waterland Nederland waar het niet gaan mag.

Er nog steeds aanbiedingen in supermarkten waarbij het bier tegen de zelfde prijs wordt verkocht als vroeger bij de 2 voor 1 acties.

Hoe gaat dat in zijn werk?

De eerste methode werkt via de flexibele van/voor prijsstelling. Was het vroeger van 1,99 voor 1 euro (oude maximale korting 50%) is het nu van 1.32 voor 1 euro (huidige maximale 25% korting)

Dat kan natuurlijk alleen voor de echte buitenkansjes: actieproducten die niet in het normale assortiment zitten. Alleen, dat zaten ze eerder ook niet.

De tweede methode werkt met de actieverpakking. Waar een los flesje bier € 1,14 en 6 voor € 6,79, maak je een nieuwe actie verpakking met 12 flesjes en die verkoop je voor € 7.99.

Per flesje ga je dus toch naar een kortingspercentage van boven de 40%, terwijl het maximum 25% is.

We mogen wel boos zijn als Qatar belasting ontwijkt, of Poetin een oorlog begint en zijn zakken vult door de schaarste aan olie en gas, de Nederlandse koopman is net zo creatief.

Al spint de bierdrinker hier garen bij.

Wie kent nog meer van deze trucs?

Eerst kopen we de winkel leeg, dan drinken we ons wereldleed weg.

Proost!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.