Het hoofd koel houden is van groot belang in moeilijke tijden. Je zou verwachten dat Tech-bedrijven daar niet zoveel moeite mee hebben, daar werken natuurlijk slimme verstandige mensen die bezint eer ge begint op een tegeltje boven hun computerscherm hebben hangen.
Waarschijnlijk snappen ze daarom zo goed hoe je emotie kan exploiteren. Niks tegeltjeswijsheid, zo snel mogelijk de mensen aanzetten om alles te delen: iedereen en alles, altijd en zo snel mogelijk. Want dat is de brandstof voor onze algoritmes.
Smaad heet dat, iemand beschuldigen terwijl je weet dat het niet waar is. Als Google het niet weet, omdat hun systemen geautomatiseerd zijn, en dus klakkeloos overnemen wat een adverteerder claimt, dan zijn we allemaal slachtoffer van de vooruitgang. Google zegt het, terwijl Google weet dat het niet klopt. Maanziek.nl zou pornografisch materiaal verspreiden, en dus worden de advertenties opgeschort.
Ontmenselijking.
Het grote probleem is dat Google zegt dat Maanziek een probleem heeft, terwijl het overduidelijk is dat Google een probleem heeft. Lekker afschuiven.
Vandaag de zieken verplegen, morgen zorgen dat een virus-uitbraak nooit meer kan voorkomen, overmorgen online advertenties verbieden. Gewoon betalen voor je MB’s en de opbrengsten naar de makers van de content. Weg met die intermediairs, die hun zakken vullen door te tracken.
Arme Amedeo Modigliani, de Italianen hebben het al zo zwaar, en dan krijg je nog een dolkstoot in de rug van ‘s-werelds grootste tech-bedrijf: Met terugwerkende kracht ben je een viezerik.
Wat jullie schrijven gaat soms echt te ver, en dan heb ik het nog niets eens over hoe.
Eerder diarree dan pornografie, als je het mij vraagt.
Hihi.