Telecombedrijven staan niet bekend om hun klantvriendelijkheid, maar UPC maakt het wel erg bont. In de algemene voorwaarden van het bedrijf staat dat de klant per e-mail kan opzeggen. Handig, alleen welk e-mailadres kan je ervoor gebruiken?
Op de website staat geen e-mailadres en de klantenservice wil geen e-mailadres verstrekken. En de algemene voorwaarden van UPC hebben het wel over een e-mailadres maar vermelden er geen.
Wat nu?
Algemene voorwaarden UPC artikel 4.5: U beëindigt uw overeenkomst per brief, e-mail of telefoon. Als moment van opzegging geldt de datum waarop UPC uw opzegging heeft ontvangen.
Een e-mailadres is dan wel handig. Maar dat wil UPC dus niet verstrekken. We moeten dus naar de rechter om nakoming te eisen, ten slot mag je een bedrijf toch houden aan de voorwaarden die je bent overeengekomen, voorwaarden die het bedrijf nota bene zelf heeft opgesteld.
Wie biedt? Winst is gegarandeerd! Of sleep UPC voor de Geschillencommissie. Dat kost vijftig euro, en dat krijg je terug als je wint.
Is het geen schone taak voor Radar, Kassa of andere consumenten-belangenbehartiger.
Maanziek.nl heeft de kwestie per e-mail voorgelegd aan de voorlichter van UPC. Raad eens; geen reactie gekregen.
Zo kennen we UPC: uw probleem is niet ons probleem, maar ons probleem is wel uw probleem, we willen omzet!
Voor dat gedrag is UPC beboet in het verleden.Ach wat maakt drie ton uit. UPC heeft toch al een schuld van 1,8 miljard. U hoort het goed 1,8 miljard, normaal ben je dan failliet, maar UPC niet. Ze zullen dus ook wel geen belasting betalen….